Mattips=)

Här kommer ett mat tips på en gryta jag gjorde häromdagen!!
Såååå gott de va=)

Kyckling och chilisås med pasta

För 4 personer.


Ingredienser

½ grillad kyckling
140 g bacon
2 gula (eller röda) chilifrukter
1 paprika i valfri färg
2 stora eller 3 mindre vitlöksklyftor
2 dl (en burk) crème fraiche med chili- och paprikasmak
2,5 dl milda mat extra
400 g (en stor burk) champinjoner
Sambal Oelek efter smak och tycke
Salt
Matolja

Pasta (platt)






Dagen idag har spenderats hemma hos min arbetskamrat. käka lunch och fikade!!
Alltid like trevligt=)

Ikväll ska vi till Henke o Sofie o titta på Idol o fika!!
O hundbusarna ska busa lite!!

Har dessutom myst med valpar hela dagen hos susanne som har 4 chiuhuahua!! (stavas?)
sååå söta!! men alldeles för dyra!! Tänk... 10 000 för en sån liten råtta!! hehe!!
max 3500 för en sån liten säger jag!! hehe! e man snål då?? =)

En liten bild på melvin oxå såklart!!
man e ju världens stoltaste mamma!!

=)
Min lille tjockis unge=) hihi


nej nu ska jag göra ugnspannkaka med bacon o lingon!!=)



Kommentarer
Postat av: Lis

Receptet såg ju inte helt fel ut. Får man ta o prova. Trots att man e så usel på att laga nya rätter. Gud va melvin växer... o så söt han e. bättre att han e lite rund än tanig. =) får träffas snart. va fin din blogg blivit förresten. tumme upp! kram

Postat av: Malin

Han är SÅ SÖT Ida!! :D Jag vill se krabaten i verkligheten! Stor kram!

2009-11-17 @ 22:54:39
URL: http://malinzimmerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback