Jag får krupp!

På tjuriga människor.
Släpp taget, lägg det bakom dig o se framåt, mot ljusare tider!!

Dagen har varit lugn!
Blev inge babysång idag, va ju uppehåll nu i och med påsklovet!
Så jag och melvin gick upp helt i onödan!!
Fast vi gick rundan med vår granne istället!
Så skönt att vara ute o promenera i det sköna vårvädret! o vårsolen är inte att snacka om!
Dock var det lite blåsigt! Men med en skinande sol så jämna det ut sig fort!!=)
Tänk vad mycket vädret styr, humör, utseende e bara två små saker=)
Tänk vad lite färg på kinderna gör, man ser så mycket frächare ut=)

Macke e och hjälper sin far med maskiner som ska gå nu under säsongen, full rulle snart!
Tiden går fort, helt plötsligt är man mycket ensan, fast detta året blir helt annorlunda, nu har jag min son vid min sida=)
Det blir inte fullt så ensamt nu! Nu han man honom o snacka och mysa med=)
Så nu kommer nog inte säsongerna vara så jobbiga=) Nu kan vi busa o leka, så går tiden mycket fortare och helt plötsligt är värbruket över o vi har pappa Macke hemma igen=)

Lider med alla som lever själva, cred till er, jag hade aldrig klarat av att vara ensam,
kanske är det för att jag har en sån underbar familj?! ♥

Idag har jag testat på att göra en ny maträtt, jag försöker göra det någon gång i månaden, så lätt att bara på in på tex. recept.nu och leta upp något kul=)
Finns ju hur många recept som helst!
Dock har jag börjat med litte nyttigare alternativ till maten nu oxå!
Igår blev det halva tallriken rivna morötter och halva lasange!
Idag gjorde jag fetaostfyllda kycklingfileér med lite klyftpotatis och massa svamp och sparris!(grön ugnsbakad)

Jag ska nå mitt mål, jag ska nå min vikt!
Inte pang bom, för då är det lätt att huden blir slapp, min hud har dock dragit ihop sig jätte fint efter graviditeten, men går jag då ner hux flux så kanske den blir slapp??
Ska nu under tiden jag slutar amma äta nyttigare, sen börja med soppor 1-2 gånger om dagen och äta nyttig mat resten av målen!
Och jag är bestämd, jag ska gå ner!
Jag ska få tillbaka min kropp=) Smalare än innan jag blev gravid!
Och jag ska lyckas!!
Någon mer som ska gå ner i vikt som kanske vill kämpa med mig?
För nu kör vi=)
Baech 2010 here we come, eller?? =)

Melvin blev nyss trött, la han i sängen o nu sover han sött en stund=)
Vill inte att han sover för länge, blir lätt att han e uppe till mitt i natten då =) o de vill vi inte!

Imorgon blir det ljusparty här, ska bli himla trevligt!
Eventuellt så ska jag ju börja sälja sådant, behöver ett extra jobb och tänkte testa detta!
Det är väl egentligen inte riktigt min grej att åka hem till folk och sälja grejor men man måste testa innan man vet!
Och detta är de enda (förutom inredning) jag kan tänka mig att sälja!
Förstår mig inte på sexleksaker tupperwear o sånt skit!! haha!!
har man äkta vara varför köpa gummi!? haha!
O tupoperwear o säkert skit bra, men pocker dyrt!!

Oj det blev en massa text idag!
O just de, glömt o skriva att Melvin börjar nu få sin femte tand, o hör o häpna det är en framtand=) hihi!

Ska se när den börjar titta ut mer om jag kan ta en bild!!
Är så glad att Melvin inte biter mig i tutten nu!! aaaajjjj

Imorgon ska jag ge mig på att baka en kladdkaka med nougattäcke, låter sjukt gott!
Spiderchick har inspererat mig än en gång=)
Gå in o läs hennes blogg! Så jäkla härlig tjej! Skriver skit bra! Roliga inlägg!
Ett dagens blogg tips kan man säga!

Slänger in en bild på Melvin och hans poolare Liam!=)


Hej hopp i lingonskogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback