Nya rutiner!!

Nu dom senaste dagarna eller den senaste veckan har Melvin fått för sig att han ska somna i min famn, snackandes och gnällandes fram tills dess att han faktiskt sover!
nu är det stopp med det, nu ska han somna själv i sin säng när han e trött!
Det har jag bestämt=)

Så nu när han skulle ta sin förmiddagslur så la jag han i sängen o satt bredvid honom o prata lugn, sjöng en o annan sång och smekte han på benet.
Han gnällde och skrek emellanåt, skrek inte hysteriskt! Det får han inte, då får han komma upp o lugna sig o sen ner i sängen igen!
Jag tror inte på den här Anna Wahlgren metoden där man lämnar dom skrikandes i sängen!
Jag tror på Ida metoden! haha!
Sitta hos honom tills han somnar...
Idag tog det knappt en halvtimme!
Och den tiden kommer minskas varje dag!! =)
Det gäller att ha tålamod när man har barn!! Bara så ni vet=)

Nu sover han sött i sängen i alla fall, med snutte i högsta hugg=)



Va tvuingen att ta bild på melvin när han åt igår, han brukar faktiskt inte kladda så mycket!
Men igår så va han lite trött vid kvällsgröten och börja gnida hela ansiktet!!
haha
Sötnöt!


Gott med gröt=)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haååler me dej! Inget skrikande! Lugn o stillsamt!

2010-05-18 @ 13:50:18
Postat av: Amela

Va sööööööt han är :)

älskar bebisar som ser ut så.

asså lite mulliga av sig. vill ej va elak

men lite mullig av sig i ansiktet och

sen blåa ögon

sånna bebisar är helt underbara :)



een en gång vill ej vara elak utan tyckte han är supersöt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback