Blåsor!

Då har man fått vad man kallar Höstblåsor, tycker det äe dumt att få de när våren närmar sig, va fan heter de HÖST blåsor för?

Jag har i alla fall blåsor på händer o fötter!
Tungan börjar sticka så de är på väg där med!!
Hoppas att Melvin o Macke klarar sig!
Melvin har haft utslag o två stoora blåsor, men de e borta nu!
Så de va inte samma som jag har!
Detta är ju en barnsjukdom, så de e väl Melvin som dragit hem de!

Info från Vårdguiden!

Höstblåsor är en virusinfektion som är vanlig bland barn upp till tio år. Vuxna kan få höstblåsor men det är ovanligt. Blåsorna sitter i munnen, och ibland på händer och fötter. Sjukdomen är ofarlig och går över efter ungefär en vecka.

Höstblåsor orsakas av ett virus som heter coxsackievirus. Du blir smittad när du kommer i kontakt med andra som bär smittan. Viruset sprids via näsa, svalg och blåsor. Smitta kan också föras vidare via avföring. Har du en gång blivit smittad är du som regel immun, motståndskraftig, mot viruset. Det är därför som sjukdomen främst förekommer hos barn.

Blåsorna har kommit idag o bara ökat o ökat=(

Bild på hur en blåsa kan se ut!!

Jag har xantal på händerna ca 2 på varje fingertopp! Dock bara någon som ser ut som denna! O på fötterna har jag ca 1 på varje tå o på trampdynan! Men som den "hårding" (haha) man är blir de ändå boxning ikväll, måste få tänka på något annat än dom jävla blåsorna!! Ni kan ju själv tänka er, inte så jädrans skönt att ha sånna här blåsor på de kroppsdelar som man använder hela tiden!!=(

Ett helt inlägg om blkåsor, YEAH va kul!! haha

 

Nu ska jag köra o träna, gjorde för övrigt en ny rätt idag, laxlasange med spenat o vitlök o grejor! Hade en fräsh sallad till med advokado o gott, blev himla mumsigt!!

Skriver ett inlägg nästa gång jag kommer ihåg de=)

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Vi titta på ett stort hus i Simlinge.

Postat av: Lina

Nja, det va väl sisådär. Vi har pratat om det, så vi är ute och kollar lite hus.

2011-03-11 @ 07:26:09
URL: http://linasliviord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback