. . . .

Kom inte på någon bra rubrik, så de fick bli så. . . .

Sitter här hemma nu, i ett ny städat hus, försöker storstäda huset varje fredag, så man slipper ha sånt tråkjobb på helgen! O mitt i veckan hinner jag oftast ine, då går livet på högvarv!

Här va nyss en mäklare som skulle värdera vårt hus, vi ska inte sälja men behöver låna en liten slant, vi ska ju göra om badrummet, tyvärr, men livet e hårt!
Det ser hyffsat bra ur, får ner mycke från topplånet till bottenlånen! O de e ju de vi vill!
Så nu väntar vi bara på besked från bank, sen e de fritt fram för byggarna att ta sig an vårt badrum!
Det kommer bli samma planlösning som där är nu, bara anra färger o inredning!
Kommer bli najs, de e jag helt övertygad om, synd de kostar så mycke bara, hade nog inte behövt låna så mycke egentligen, men vi vill ju inte tömma våra sparkonton, vi har ju 3 andra projekt som ska göras i år!
-Måla alla byggnader
-Riva ett litet hus på tomten
-Anlägga en stenlagd uteplats

Projekt om tid o pengar finns är
-anlägga nya rabatter o lägga om gräsmatta
-sätta tojehäck
-plantera nya träd, björk.

Så här kommer bli fint! Bara tiden o pengarna räcker till.
Men så är det att ha hus, där är alltid att göra o där är alltid utgifter=)
Men ack så härligt endå, man har ju sitt egna, eller ja banken ;o)

Annars har veckan gått snabbt,
I måndags va de skola o min älskade boxträning på kvällen, de e så härligt, i måndags va de dock inte så superskönt då jag hade mina blåsor på händer o fötter, men de gick bra!
I tisdags va de skola o jobb, inte så mycket mer som hinns med på tisdagar!
Onsdags va de skola o sen "plast" part hos grannen på kvällen!
Torsdag va de som vanlig skola, o sen hemma hys med kladdkakemuffins-bak, jag va nere i Hörby o storhandla inför nästa vecka oxå!!




Idag skola 3 timmar sen hema i storstäda o sen kom möklaren, full rulle, de älskas=)

Igår kväll va jag flitig o skrev de kommande två veckornas matsedel.
O det blir nya maträtter VARJE dag!
Ska bli kul att testa på massa nytt, både att få laga o smaka massa ny mat!
O de e mycket mat åt de nyttigare hållet, kan de bli bättre?!
Om ni vill jag kan lägga ut matsedlar o recept?!

Ikväll blir de hemmamys, Vi skulle egentligen iväg på fest o sen vidare till dagstorp, men valde att bli hemma istället!
Vi va ju ute förra helgen o festa, o jag har varit ute ett par gånger själv!
O vi skaffade inte barn för att lämna honom hela tiden! =) Eventuellt sticker vi en runda till förfesten, o då fäljer lillen med, han älskar fest=)
Fast ska jag vara ärlig lockar de nog mer idag o bara vara hemma=) Spöa Macke i en runda monopol kanske!!
Ikväll ska jag i alla fall bjuda familjen på chiliconcarne, till de ska jag bara grekiskt lantbröd, får se hur de blir, har aldrig bakat bröd mest bullar o så, eller jo chiabatta har jag bakat, med färdig mjölblandning! =)

Nu ska jag sätta mig o läsa en bra bok o njuta av tystheten, sonen sover här doftar svag doft av rengöringsmedel efter golvtvätten=)
En kopp the på de, lugn o harmoni=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback