Våår!

Idag har jag för första gången, på riktigt, fått vårkänslor!
Har haft en super effektiv dag!

- Sotarna kom imorse o va här en hel timme o filma o höll på i skorstenen, o allt såg bra ut!
Skönt med glada besked för en gångs skull.
- Körde o lämna Melvin
- In om Ica i Hörby snabbt o handla inför kvällsmaten
- Till skolan o ha två lektioner
- Hämta lillen o lägga honom för middagsvilan!
- Ut o rensa massa skit på gårdsplanen
- Plocka massa hundskit o öst ut all jord från mullvadarna!
- In o skrev CV och sökte ett jobb
- Ut igen o plocka undan lite från rivingen
o nu är klockan 14.30!
Oj oj oj =)

Nu sitter jag här, slänger in ett blogg inlägg i brist på annat ;)
eller egentligen är här inte brist på sysslor i alla fall.
Har prov imorgon, Affärsjuridik! Så måste plugga till de
Har ett stort arbete att skriva på
o om några veckor är de prov i Ekonomisk Historia!
O så alla dom vanliga sysslorna så klart!

Men nu till en annan sak, jag är smått deppig o orolig med allt de här jobbundrandet!
Får smått panik av att inte veta! Ni som känner mig vet att jag tycker om att planera, ha saker o ting klart för mig, men nu vet jag ingenting!
Så därför har jag bestämt mig!
Att får jag inte något jobb innan jag slutar skolan, så ska jag gå HELT ledig, alltså mamma ledig Juni o hela Juli och eventuellt gå tillbaka till mitt gamla jobb igen!
Börja om på ruta ett igen, men då har jag i alla fall et jobb, o så söker jag jobb under tiden jag jobbar där, i hopp om att få ett nytt o de kommer jag få, de tar bara lite tid=)
Syskon till Melvin får vänta, tills jag har ett fast jobb, med det jag utbildat mig till, o med det jag vill syssla med!
Vill ha den tryggheten till nästa gång, ha ett jobb man älskar att komma tillbaka till! ingen ovisshet o undran när man går hemma utan veta att man har någonstans att ta vägen när de är dax för dagis för barnen=)
Men vad gör de?
Vi har ju världens bästa son redan, så syskon får vänta ♥

Så nu har jag fått skriva av mig lite!
Nu blir de plugg innan Melvin vaknar, o innan kvällsmaten ska lagas!
Idag blir det korvgryta alá Anita (Anita är min mormor)
Alltså ett recept jag fått av henne!
Med korv
grädde
svamp
paprika
senap
kryddor
ris
o lite annat smått o gott=)

Kommentarer
Postat av: Emms

Låter som du har bra planer gumman! :) allt har och tar sin tid dock! Men du fixar det alltid :) Pusss

Postat av: Louise - kvinnlig målare och mamma till hampus

låter som en plan, trots att det kanske inte blev den plan du ville ha. Men det är ju ändå ett jobb. O när du minst anar det så kommer det jobb du vill ha... =)

2011-03-30 @ 22:16:41
URL: http://lisnilsson.blogg.se/
Postat av: Louise - kvinnlig målare och mamma till hampus

ja, lagom med vitt e bäst. =)

2011-04-05 @ 21:15:17
URL: http://lisnilsson.blogg.se/
Postat av: Lis - Kvinnlig målare & mamma till Hampus

sant, men ändå inte. då hade jag bara fått köpa i de vanliga affärerna här hemma.

2011-04-07 @ 19:40:37
URL: http://lisnilsson.blogg.se/
Postat av: Hedvig

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-12 @ 16:34:10
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback