De va ju ett tag sen!

Det var längesedan jag bloggade!
Men tiden och lusten har inte funnits!
och känner jag mig själv rätt kommer den inte infinna sig igen!
 
Idag är det Melvins 3 års dag!
Tiden har gått så fort.
Kommer ihåg dagen för tre år sedan som om de va igår.
Nu vid denna tiden hade jag värkar, jag o Macke hade precis ätit lite nybakta bullar, jag visste att detta var det sista jag skulle få i mig på många timmar, och så var ju också fallet!
Det var nu kl 10 som jag ringde förlossningen första gången, vet egentligen inte varför, jag visste att jag inte skulle åka in nu, för jag var så bestämd på att jag skulle vara hemma så länge som möjligt, och nu var ju värkarna varken kraftiga eller regelbundna! Jag ville nog mest kolla så att där fanns plats i Lund, för jag ville för allt i världen inte behöva köra upp till Kristianstad eller någon annanstans! Lund skulle de bli, där fanns platser kvar!
Nu under tiden jag gick hemma var det massage av rygg, vila, och varmt bad som stod på schemat! En riktig mysdag kan man se det som, men allt som timmarna gick va de ju inte så mysigt!
Vid 14 tiden körde macke hemifrån för att lämna hunden (vi visste ju inte hur lång tid detta skulle ta) och tanka bilen!
Det var då jag hoppade i badet, det började kännas ordentligt nu!
Men jag hade dock ingen ro att ligga där, jag hör min mormors röst inom mig hela tiden som säger, gå, rör på dig för de e de tipset hon gav mig varje gång jag träffade henne, de går fortare om du rör på dig! Sagt o gjort, jag gick fram o tillbaka genom huset med min lilla ryggmassör! Efter en stund fick jag ringa Macke o säga att nu är det dax, jag börjar må illa o de trycker på!
Så 15,55 var vi på KK i Lund. Efter en stund med värkstimulerande, hindragning och värkar kom en liten pojk till världen. 18,38 föddes det vackraste knyte man kan tänka sig, en liten Melvin hade för första gången sett dagens ljus! En sådan lycka infann sig! Den 27 September 2009 18,38. 3940g och 52cm! Den lyckligaste dagen i mitt liv!
Ni kan gå in under kategori Förlossningsberättelse för att läsa mer!
 
Idag blir det Melvins favoritmat, spagetti o köttfärssås!
Imorse blev det chokladbollar med 3 st ljus i. Två paket, en med skjorta nya jeans o så klart blixten McQueen kalsonger o strumpr som skulle bäras idag på dagis! Där va ett paket till, blå hårfärg.
Så innan dagisavfärd va allt på och håret blått! En lycklig påg på sin tre års dag!
Ikväll blir det mer paket (valt att ge dessa ikväll, annars hade han aldrig velat gå till dagis), de blir då massa tillbehör till tågbanan så som broar o mer tåg, alla schrek-filmerna och lite annat smått som vi hittade på GeKås när jag o Macke va där i Lördags!
 
Jag älskar dig min påg!
Livet är bra härligt ibland!
 
 
 
 
 
 
Det finns vänner o vänner, det är stor skillnad!
Tack mina vänner för att ni finns!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback